2009. július 29., szerda

Anna meggyes máktortája


Ez a torta Anna barátnőm kedvence, megleptem vele a névnapjára.  Kinézetre semmi különös, de nem is kell cicomázni, nagyon mákos, nagyon finom.
Remek alkalom a fagyasztóban várakozó tojásfehérjék csökkentésére is!
Hozzávalók:
tésztához:
10 tojásfehérje
35 dkg cukor
35 dkg darált mák
fehér krémhez:
3 dl tej
3 evőkanál búzadara
10 dkg vaj
7 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
1 teáskanál vaníliakivonat
meggyes krémhez:
80 dkg friss vagy fagyasztott meggy (vagy 2 üveg meggybefőtt)
60 g étkezési keményítő
reszelt citromhéj
őrölt fahéj
3 evőkanál cukor
A sütőt előmelegítem 180 fokra. Sütőpapírból kivágok 4 db 26 cm átmérőjű kört. Ha van több ilyen tortaformám, akkor azokat előkészítem, ha nincs, akkor is megoldható a dolog.
A robotgép közben habbá veri a fehérjéket, apránként adagolom bele a cukrot is. Amikor kész, fakanállal óvatosan hozzákeverem a mákot.
Az asztalon lévő 4 papírkorongra elosztom egyformán a habot. Szétkenem egyenletesen egy műanyag hablapáttal, kb. fél cm vastag lesz a massza rajtuk. Ha van tortaforma, akkor belehúzom az aljába az első lapot, ráteszem a karimát és mehet sülni  20 percet. Kivétel után körben egy (hőálló)műanyag lapáttal meglazítom-elválasztom a szélétől a tésztát, leveszem a karimát, és az asztalra csúsztatva hagyom hűlni a lapot.
Tortaforma nélkül: a lapot óvatosan ráhúzom a laposabbik tepsimre, így megy sülni, ha kész, egy ügyes mozdulattal alányúlok egy lapáttal, és kisegítem a tepsiből az asztalra. Jöhet a következő.
A tortaforma tulajdonképpen csak a mozgatásban segít, a tészta nem folyik, nem terül, megőrzi a formáját sütés közben.
Amíg sülnek a lapok, elkészítem a krémeket.
A 3 dl tejben megfőzöm a búzadarát, hűlni hagyom. A vajat a cukorral, a vaníliával és a citromhéjjal kikeverem robotgéppel habosra, hozzáadom a kihűlt tejbegrízt is.
A meggyet kimagozom, szűrőbe téve felfogom a levét, ha nincs 3 dl, akkor kiegészítem vízzel ennyire. Beleteszem a cukrot, a citromhéjat, a fahéjat és az étkezési keményítőt. Közepes lángon kevergetve besűrítem, a meggyet a végén teszem bele (befőttnél is csak 3 dl lé kell, elkészítés u.ez). Hűlni hagyom.
A lapokat sorban ráfordítom egy  sütőpapír darabra, lehúzom óvatosan a hátoldalukról a sütőpapírkorongot (a legszebbet hagyjuk meg a tetejére). Az elsőt egy tálra teszem, megkenem a meggyes krém felével. Rá a következő lap, erre jön a fehér krém, megint lap, a meggyes krém másik fele, végül az utolsó lap.
Lefedve megy a hűtőbe egy éjszakára, másnap tálalás előtt megszórom porcukorral.
Ha valakinek nincs elfekvő 10 fehérjéje, de vágyik egy ilyen tortára, készítsen hozzá vaníliasodót:
4 dl tejszínt, 6 dl tejet egy lábosban felteszek melegedni a gázra.
A 10 tojássárgát kikeverem 20 dkg cukorral, egy vaníliarúd kikapart belsejével (vagy 2 tk.vaníliakivonattal), hozzámerek keveset a melegedő folyadékból, elkeverem, majd beleöntöm a többihez. Kis lángon, folyton kevergetve besűrítem, majd hagyom kihűlni. Ez is mehet egy éjre a hűtőbe, másnap a torta mellé kínálom.

24 megjegyzés:

szepyke írta...

Csak jelzem, hogy nincs kép! Pedig kiváncsi lennék rá!:D

szepyke írta...

Mégis van kép, már látom, és akkor kérnék is ha van, ha nincs, akkor legközelebbre jegyezz elő!
Köszönöm! (mákot bármikor, bárhol, bármennyit!)

Kata írta...

Hú, ez nagyon tetszik, engem is előjegyezhetsz nyugodtan:)

Kiskukta írta...

Kérnék én is egy szeletet!!!

Kiskukta írta...

Néz be hozzám, vár egy kis játék, ha van kedved játszani.
http://kiskukta.blogspot.com/2009/07/kivansaglista.html

szepyke írta...

Szia! Vár rád nálam egy kérdés, gyere nézz be hozzám!:D
http://szepsegtar.blogspot.com/2009/07/volt-egy-listam-es-most-felidezem-vagy.html

Névtelen írta...

Anna írta:

A torta ihletőjeként és avatott ismerőjeként csak azt mondhatom, megértem azokat, akik beállnának az ellátottak sorába. Nekem személyes mázlim, hogy Moha régi jó barátnőm, és hitelesen tudom igazolni istenadta sütési-főzési képességei és gyakorlata osztályon felüli minőségét.
A máktortája (is) mennyei, ma reggel például ezzel vigasztaltam magam, amikor megkaptam a leendő egyetemista fiam után eddig járt családi pótlék megszüntetéséről szóló határozatot. Igaz is, aki egyetemre jár, az már a puszta levegőből is jól megél...
A lényeg az, hogy amíg Moha süt-főz, addig nincs baj!
Anna

Moha írta...

Szepyke,Kata, Kiskukta, legközelebb indítom az előjegyzési listát!

Anna aranyos vagy, akkor ezek szerint épp jókor érkezett a torta hozzád!

Jade írta...

Csodaszep ez a torta!

Moha írta...

Judith Köszönöm!

Jade írta...

Ma elkeszitettem! A hutoben pihen. Olyan kivancsi vagyok!!!

Moha írta...

Judith én is!!! Írd meg kérlek nektek hogy ízlett!

Jade írta...

Csodas volt, koszi nagyon a receptet! Meg lesz ismetles, akkor meggyel szeretnem elkesziteni!

Moha írta...

Judith örülök, hogy ízlett!

gigi írta...

Szia,
én is megsütöttem:
http://gigiakonyhaban.freeblog.hu/archives/2009/10/11/Meggyes_maktorta/

Moha írta...

Szép lett Gigi, ügyes vagy!

Névtelen írta...

Szia Moha!

Megsütöttem apukámnak, a sodóval együtt - isteni lett, köszi a receptet!!
Noémi

Moha írta...

Noémi nagyon szívesen, örülök, hogy ízlett!

Marianna írta...

wow - ez nagyon jól néz ki! A férjem mákimádó - most már tudom, mivel fogom meglepni.
Köszi a receptet - majd megírom, hogy sikerült.

Moha írta...

Marianna remélem ízleni is fog neki, várom a visszajelzést!

Vargáné Anna írta...

Nagyon jó oldal örülök,hogy rátaláltam. A sütési ideje mennyi kb. a máktorta lapjainak?
üdvözlettel Anna

Moha írta...

Kedves Anna, én is örülök neked, mint új olvasónak.

A receptben írtam, hogy 180 fokon kb. 20 percig sül egy lap.
Ez alsó-felső sütésre vonatkozik, és persze a sütők nem egyformák, szóval figyelni kell. Nem szabad kiszárítani a lapokat. Nézd meg 18 perc körül, és ha tapintásra már szilárd a lap teteje, akkor jó.

Vargáné Anna írta...

Köszönöm a visszajelzést, most sütöm....liszt az nem is kell bele?, nem igazán maagasak a lapok, 26 cm formát sütök, ez aggaszt egy kicsit, és még kérdezném, hogy a 6 dkg keményitő kb. ek.-al mennyi?
Köszönöm! üdv Anna

Moha írta...

Nem kell bele liszt. Ezek a lapok vékonyak lesznek, így lesz pont jó.
Nem tudom, hogy evőkanállal mennyi a keményítő, én a sütemények esetében mindent pontosan kimérek, nem szoktam kanállal, vagy "nagyjából" beletenni a hozzávalókat. Általában a sütiknél fontos a pontosság:)

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...