2009. július 30., csütörtök

Fagylalt ostyatálkában


Csokoládé,  tejszínes meggy, meggysorbet és tejszínes citromfagylalt készült nemrég. Az ostyatálkát a Lidlben vett ostyasütővel készítettem, ez a gép nem volt felesleges beszerzés!
Hozzávalók:
csokoládéfagylalt:
300 ml (nem cukrozott) sűrített tej (nekem most 319 ml,mert a Lidl ennyit tesz egy dobozba)
400 ml tej
20 dkg cukor
10 dkg kakaópor
10 dkg étcsokoládé
4 tojássárga
Egy lábosban felteszem a tűzre a sűrített tejet és a sima tej felét melegedni.
A sárgákat kikeverem a cukorral, a kakaóporral és a maradék tejjel. Keveset hozzámerek a forró tejből, elkeverem, majd a többihez öntöm a lábosba. Kis lángon, folyton keverve, kézi habverővel besűrítem. Leveszem a tűzről, belekeverem az eltördelt csokoládét, amíg fel nem olvad teljesen.
Kihűtöm, egy éjszakára a hűtőbe teszem, másnap elkészítem a fagyigéppel. ( Vagy anélkül egy fémtálba téve, óránként kiveszem és átkeverem a botmixerrel, amíg krémes fagyit nem kapok.)
tejszínes meggyfagylalt:
400 ml tej
600 ml tejszín
30 dkg cukor
4 tojássárga
2 teáskanál vaníliakivonat
25 dkg mascarpone
1 kg magozott meggy
A tejszínt és a tejet felteszem melegedni egy lábosban.
A tojássárgákat kikeverem a cukorral, a vaníliakivonattal, kevés meleg tejjel elkeverem, majd a lábosba öntöm. Kis lángon, folyton keverve besűrítem, a tűzről levéve elkeverem benne a mascarponét is. Hűlni hagyom, majd egy éjszakára megy a hűtőbe.
Másnap a robotgép habverőjével jól felhabosítom, a feléhez hozzáadom az összeturmixolt meggyet. Elkészítem a fagyigéppel, vagy az előzőekben leírt módon. Az alap másik feléből citromfagylalt lett.
tejszínes citromfagylalt:
Az előző alap felébe kevertem 4 citrom levét, és reszelt héját.
a meggysorbet  készítése  pedig itt található.
Ostyatálka:
A géphez kapott recept teljesen jó volt, csak a víz mennyiségén emeltem egy kicsit, hogy szép vékonyak legyenek az ostyáim.
Hozzávalók kb. 15 darabhoz: 
125 g vaj
250 g cukor
2 tojás
250 ml meleg víz ( nekem 300 ml)
25 dkg liszt
Az olvasztott vajat elkeverem a cukorral, a tojásokkal és a vízzel. Állandó keverés mellett beleöntöm a lisztet is. A sütőfelületen magától kell szétfolynia a tésztának, akkor jó.
3-as fokozaton sütöm az ostyákat, ahogy kisegítem egy falapáttal a kész ostyát, rögtön egy befőttesüveg talpára borítom, hullámosra igazítom a szélét és így hagyom kihűlni. Tölcsért is készítettem a géphez adott segédeszközzel, azt is forrón kell formázni. A kihűlt ostyák jól záródó dobozban ropogósak maradnak.

4 megjegyzés:

Andi írta...

Szia! Nagyon örülők,hogy rátaláltam erre az oldalra itt sok finomság van.épp az ostyát szeretném megcsinálni mert 2-napja vettem a LIDL-be a sütőt és én is csak jót tudok róla írni.én a Margit2 oldaláról sütöttem meg a sajtos tallért ami nagyon de nagyon finom még csak ezt próbáltam..

Moha írta...

Andi örülök, hogy tetszik az oldalam, próbáld ki a fagyiostyát, nagyon finom!

Foodafok írta...

Csodás ez a fagyi kehely!

Moha írta...

Foodafok köszönöm, nagyon finom is volt!

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...