2009. július 25., szombat

Kakaós csiga és túrós batyu dán vajastésztából


Nigella méltán nagy karriert befutott tésztájából készítettem a csigát és a batyut. Eddig mindkettőt csak sima kelt tésztából sütöttem, de már régóta ki akartam próbálni hajtogatott vajastésztával is.

Nagyon finom lett mindkettő, azt hiszem fogok még próbálkozni fahéjas csigával és búrkiflivel is, ez a készítési mód nem annyira macerás.

Hozzávalók:

60 ml meleg víz

125 ml tej

1 nagy tojás

350 gr BL 80 kenyérliszt

15 gr friss élesztő ( vagy 7 gr. porélesztő)

1 tk.só

25 gr cukor

250 gr hideg vaj

A tejet, vizet, tojást, élesztőt elkeverem egy edényben.

A lisztet, sót, cukrot összekeverem és a késes robotgépbe teszem, rákockázom a hideg vajat, majd forgatok rajta egy keveset. Éppen csak annyit,hogy kb. 1 centis vajdarabok legyenek benne. ( legutóbb betettem a vajat pár órára a fagyasztóba, és lereszeltem a lisztes keverékbe a nagylyukú reszelőn, így megúsztam a robotgép mosogatását)

Hozzáadom a tojásos keveréket és egy kanállal nagyjából elkeverem. Mehet a hűtőbe letakarva egy éjszakára. ( Nigella szerint akár 4 napra is)

Másnap reggel erősen lisztezett deszkára borítom, 50 X 50 cm-es lapot nyújtok belőle, gondolatban harmadolom, a felső részt a középsőre hajtom, az alsót pedig erre. A hosszú lap mindkét végét visszahajtom középig, majd összecsukom.  A zárt rész a bal oldalon van.

Megint kinyújtom,és ugyanígy hajtogatom még kétszer. Folpackba teszem és megy a hűtőbe fél órára.

Ezután vékonyra nyújtom, egy hosszú csíkot levágok belőle (kb.15 cm széleset). 4 négyzetet vágok,ezek közepére túrótölteléket teszek, a négy sarkot egymásra hajtva kialakítom a batyukat.

A maradék téglalapot megkenem puha vajjal, megszórom kakaós porcukorral, feltekerem, csigákat vágok belőle.

Sütőpapíros tepsin kelesztem kb. 1 óráig, lekenem tojássárgával, és előmelegített sütőben 210 fokon 15-20 perc alatt készre sütöm.

A négy batyuhoz 25 dkg túróból készült a töltelék,pici cukorral,citromhéjjal,vaníliával.

Nincsenek megjegyzések:

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...