2009. augusztus 13., csütörtök

Citromhabtorta


Ebben a melegben jól esnek a friss, citromos édességek, szerencsére ezeket mindenki szereti nálunk. Az alap sütés nélkül készül, a többihez is elég egy habverő, melegíteni csak a zselatint kell.

Hozzávalók:   26 cm -es tortaformához

alaphoz:

1 csomag Győri édes Zabfalatok  (vagy 20 dkg omlós / zabpelyhes keksz)

10 dkg olvasztott vaj

krémhez:

25 dkg házi krémsajt  (egy 450 gr-os 20%-os tejföl kicsurgatva pont ennyi lesz)

3 dl tejszín

25 dkg tejföl

5 dkg joghurt

20 dkg porcukor (ez egyéni ízlés szerint megy, kóstolgatás!!)

3 citrom leve és reszelt héja

20 gr. zselatin ( 2 kis zacskó Dr.Oetker zselatin)

4-5 ek.víz

Házi krémsajt:

Egy nagyobb szűrőt kibélelek egy vékony anyaggal (gézlap duplán, vagy vékony vászon) ráteszem egy magas fazékra, ebbe öntöm a 450 gr-os tejfölt kicsurogni. Ez a konyhaasztalon kb.2-3 óra alatt megtörténik. Vagy a hűtőbe teszem és ott akár egy-két napig is csöpöghet.

(én több tejfölt szoktam kicsurgatni, elteszem hűtőbe egy dobozban és használom, amihez éppen kell )

A zabkekszet összetöröm és elkeverem az olvasztott vajjal, belenyomkodom a tortaformába, mehet a hűtőbe.

A krémsajtot, tejfölt, joghurtot, cukrot, citromlét, héjat összekeverem a robotgép habverőjével legalább 5 percig.  A tejszínt habbá verem és óvatosan beleforgatom.

A zselatint egy kis lábosban elkeverem 4-5 ek. vízzel, kevergetve óvatosan felmelegítem. (ne forrjon!) Hozzákeverek 3 evőkanálnyit a krémből, majd az egészhez keverem a habverővel.

Ráöntöm a kekszes alapra és visszateszem a hűtőbe. 4-5 óra alatt megszilárdul. Tálalásnál mehet rá tejszínhab, citromszeletke, citromfű.

Ha valaki magasabb tortát szeretne: 

25 dkg krémsajt, 25 dkg tejföl, 10 dkg joghurt, 4 dl tejszín, 20 dkg porcukor, 3-4 citrom leve és héja, 25 gr zselatin. Az elkészítés ugyanaz.

16 megjegyzés:

Névtelen írta...

és ha nincs kedvem szórakozni az itt amúgy sem kapható 20%-os tejföl (mert itt 35%-os van) csepegtetésével, jó lesz vajon a mascarpone is?
Nóri

Moha írta...

Teljesen jó lesz az is,bár ebben az édességben előny a savanykás íz. Ha van időd, csurgasd ki a 35 %-ost egyszer! Bár nagyon szeretem, de nekem néha túl tömény a mascarpone bizonyos édességekhez,olyankor jön a tejföl.

Jade írta...

Ez gyonyoruen nez ki!

Moha írta...

Judith köszönöm!

Limara írta...

Kaphatok egy kis szeletkét? Nyeltem egy nagyot! :))
Nézz be hozzám kérlek, játszani hívlak! :))

Tündéred írta...

Nem csak gyönyörű finom is! 1 órája kostoltam. Hétvégén elkészítem.
Köszi, további jó innyenckedést,
Tünde

Névtelen írta...

Megsütöttem, eperrel, csodálatos, szuper, köszönet!

Moha írta...

Kedves Névtelen örülök,hogy ízlett! (de vajon mit sütöttél rajta?)

Zsuzsanna írta...

Kedves Moha!

Elkészítettem én is, annyi változtatással, hogy a tetejére egy roppanós csokiréteget is tettem, s kicsit díszítettem. :) Nekem nagyon bejött hozzá a kis étcsoki. :)

Moha írta...

Kedves Zsuzsanna, az biztos jó lehetett, akkor kicsit túrórudi jelleget öltött a torta gondolom. Egy biztos, a csoki nem ront rajta:)

Névtelen írta...

Kedves Moha!

Az elmúlt pár évben ez lett a kedvenc tortánk, tavasztól-nyárig, amikor az ember már nem vágyik mindenféle tömény édességekre, ez a torta az alap, ha vendégeket várunk! Köszönjük szépen!

Moha írta...

Kedves Névtelen! Nagyon örülök, hogy nálatok törzsvendég lett a torta! Itt a továbbfejlesztett változat, érdemes kipróbálni:
http://mohakonyha.blogspot.com/2012/03/citromtorta-sutes-nelkul.html

TiMi írta...

Szervusz Drága Adrienn!

Elkészítettem, egyszerűen imádta mindenki, akinek szerencséje volt ehhez a csodához!Most a turbó verzió van soron, minden bizonnyal ugyan ilyen finom lesz.

Köszönöm ezt a csodás receptet!
Üdvözlettel
Timi

Moha írta...

Kedves Timi nagyon szívesen, és örülök, hogy nálatok is a kedvencek közé került!

Viola írta...

Kedves "Moha"!

Mond milyen tejfölt használsz a krémsajt készítéshez, mert az enyém mindig savanykás marad.

Moha írta...

Kedves Viola!

20%-os jó minőségű tejfölt használok, nem ragaszkodom egy konkrét márkához.

Az teljesen természetes, hogy savanykás marad egy kicsit, hiszen a kiinduló alapanyag is az. Ez krémsajt lesz, NEM mascarpone. (hiába hívják az utóbbit is magyarul gyakran "krémsajtnak")

Ez a tejfölből készült krémsajt viszont kiváló alapanyag savanykás gyümölcsös tortákhoz, amilyen ez a citromos is, vagy lehet barackos, meggyes, epres, málnás torta alapja. ( több ilyen is van a blogomon)

Ha elkevered a krémsajtot kevés sóval, akkor a bolti natúr vajkrém helyettesét kapod, ha adsz hozzá kevés pirospaprikát, hagymát, őrölt köményt, akkor pedig a bolti "magyaros vajkrém"-et készítetted el magadnak.

Szóval a felhasználási lehetőségek szinte végtelenek:))

Viszont soha nem használom ezt a krémsajtot tiramisuban, vagy bármi más olyan receptben, ahol a savanykás íz zavaró lenne, azokhoz meg kell venni az eredeti mascarponét.




AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...