2009. augusztus 4., kedd

Rozetta


Ennek a kenyérnek a formázását már sok helyen láttam, csak ezt vettem kölcsön, a tészta egy öregtésztás-graham lisztes kenyértészta.

Hozzávalók:

30 dkg öregtészta

5 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt

15 dkg graham liszt

40 dkg BL 80 liszt

2 ek.burgonyapehely

100 gr joghurt

250 ml víz

1 kk.cukor

2.tk.só

csipet aszkorbin

2 dkg friss élesztő

5 dkg vaj

kenéshez: 1 tojás 

tetejére: len,-szezám,-napraforgó,-tökmag, mák, zabpehely

A hozzávalókból a gépben tésztát dagasztok, tálban duplára kelesztem, közben egyszer átgyúrom. Mérleg segítségével 19 egyforma részre osztom.

Egyenként zsemléket gömbölyítek belőle, megkenem a tojással a tetejüket, a különböző magokba mártva lerakom a sütőpapíros tepsire. Fél óra kelesztés után előmelegített sütőben 200 fokon kb.35-40 percig sütöm.

5 megjegyzés:

Limara írta...

Gyönyörű, mint mindig!
Szeretettel gratulálok a blogodhoz, csak most tudtam meg!

Moha írta...

Nagyon köszönöm!

barbette írta...

Nagyon szép, igazi vendégváró finomság!Gratulálok a blogodhoz, nagyon igényes!

Maimoni írta...

Gyönyörű dolgokat készítesz, az előbb tévedtem ide (az utálom-listához:)), és itt is ragadtam! Jövök rendszeresen, már egy csomó dolgot találtam, amit ki szeretnék próbálni!

Moha írta...

Barbette köszönöm!

Maimoni sok sikert hozzá,remélem ízleni is fog amit kipróbálsz!

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...