2009. október 25., vasárnap

Kekszes almás kocka


Ezt a sütit már régen kinéztem magamnak és most végre ki is próbáltam. Finom lett, de nekem valahogy nem kívánkozik rá a csokimáz, legközelebb nem teszek.

Hozzávalók:

50 dkg szögletes háztartási keksz

120 gr étkezési keményítő  (vagy 3 cs. főzős vaníliás puding)

10-15 dkg cukor  (függ az alma édességétől)

8 dl víz

1,5 kg alma

1 citrom leve és reszelt héja

csipet fahéj

máz: 5 ek.kakaópor, 5 ek. cukor, 8 ek. víz, 10 dkg vaj

Az almát hámozva lereszelem a nagylyukú reszelőn és megpárolom 5 dl vízzel, ízlés szerinti cukorral, citromlével, citromhéjjal és fahéjjal. Az étkezési keményítőt elkeverem 3 dl vízzel és az almához öntve besűrítem azt.

A kekszekkel kirakok egy 28 X 23 -as tepsit, rásimítom a meleg almakrémet és a tetejére is kekszeket teszek.

A cukrot és a kakaóport a vízzel felfőzöm, levéve a tűzről belekeverem a vajat és elkenem a süti tetején.

Ha kihűlt, mehet egy éjszakára a hűtőbe, másnap szépen lehet kockára vágni.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Elkészítettem és nagyon nagy sikere volt a családban.
Egyszerűen elkészíthető, könnyű sütemény.
Köszönöm a receptet.
Üdv.: Kinga

Moha írta...

Kedves Kinga, köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy ízlett a családnak!

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...