2009. november 15., vasárnap

Adventi koszorúk mézeskalácsból





Ezek a koszorúk ajándékba készültek, az egyik a Keresztanyáméké lesz, a másikat a kicsilány zongoratanárnője kapja.
Ha figurákat, képeket, vagy házakat, koszorút készítek, azt egy kicsit másféle tésztából szoktam. Ez is ehető persze, de keményebbre sütöm, és kevesebb a szódabikarbóna benne, hogy ne torzuljon a formája.


Hozzávalók:
15 dkg méz
7 dkg vaj
2 tojás
15 dkg porcukor
4 tk.mézesfűszer
1 csapott kávéskanál szódabikarbóna
2 ek.víz  (a kakaósba mehet 4 is)
50 dkg finomliszt (ebből lehet 2 dkg kakaópor, ha barna tésztát szeretnék)


A mézet a vajjal összeolvasztom, hűlni hagyom. A tojásokat a porcukorral fűszerrel, szódabikarbónával, vízzel összekeverem a robotgéppel, beleöntöm a mézes vajat és a lisztet is. Összedolgozom és ez is mehet a hűtőbe egy éjszakára.
A két koszorúhoz egy adag sima és egy adag kakaós tészta készült, de maradt mindkettőből. Ez eláll a hűtőben, lehet több nap után kisütni még díszt, egyebet belőle. Sütés előmelegített sütőben 180-200 fokon.
Az egyik koszorúhoz készült egy alap, erre a külön sütött figurákat írókával ragasztom fel és utána díszítem.
A piros szín sütés után kerül  a mézesre, egy vékony ecsettel bekenem a Szilas málnapiros színű ételfestékével.
A másik koszorú különböző figuráit a tepsin szorosan összeillesztem, így összesülnek.
A gyertyák helyét sütés után egy pogácsaszaggatóval a még meleg mézesből kiszúrom.
Íróka leírása a mézeskalácsnál található.

64 megjegyzés:

egycsipet írta...

Ó, Anyám! :))) Idáig én is gondolkodtam a mézeskalácsos adventi koszorún, de most leigáztad minden önbizalmamat. :DDD Csodálatosak!

Névtelen írta...

Hát, ilyen ajándékot én is elfogadnék!

Vesta írta...

Hihetetlenül gyönyörűek, minden elismerésem!

Orsi írta...

Gyönyörű,aprólékos munka,gondolom sokat dolgozhattál vele.Fantasztikus kézügyességed és nagyon jó ízlésed is van,habár ezt eddig is tudtuk.:)) Gratula!
Hamarosan én is elkezdem a sajátunkat,de hát ezek után...

lúdanyó írta...

Gyönyörű lett, le a kalappal előtted :)

L.Krisztina írta...

Hát ez is csodás, már a mézeskalácsoknál is elájultam, de nem tudtam ,hogy ezt lehet fokozni::))))))))

Névtelen írta...

Aztamindenit!!! Álomszépek!
Minden elismerésem a tied. Én sem mernék belevágni, mert nem tudnék ilyen gyönyörüségeseket. Boldog lesz, aki kaphat ilyet! :)

Chef Viki írta...

Meseszép, gratulálok!!!

Bármely iparművészeti kiállításon ott lenne a helye, bámulatos!

Névtelen írta...

phu de nagyon szenzaciosak. Igazi müvészi alkotás. Gyönyörüek. Sziv. libelle

Névtelen írta...

Azokat a fehér filigran mintákat miböl készited, és hogyan rakod a kalácsokra. Vagy az titok??. Sziv. Libelle

Névtelen írta...

Gyönyörűségesek, nekem különösen a második tetszik. Feltennéd esetleg egy fényképen a formákat/körvonalakat, amiket kivágsz? annyira szépen passzolnak a formák- nagy segitség lenne, ha lenne méretarányos rajz amit ki tudok nyomtatni. köszi Mónika

libi írta...

Csodálatosak! Gratulálok a kézügyességedhez, ízlésedhez.

babette írta...

Moha! Gyönyörűek a mézeskalácsok,igazi tehetség vagy.Irigyellek, hogy ilyen gyönyörűségekre is van időd a családod mellett!

Belly írta...

Hihetetlenül gyönyörűek!

nelli írta...

Már mások is írták, hogy hihetetlenül gyönyörűek és csodálatosak... Nekem is ez jutott eszembe, annyira tökéletesek és szépek, hogy kedvem lenne most nekiállni sütni, ha nem félnék attól, hogy a Tiéd közelébe sem érne :(

Ági, aki főz írta...

Micsoda gyönyörűség! Igazi csodák, biztos nagyon boldogok lesznek a megajándékozottak! Biztos emberfeletti türelem kell hozzá, de az eredmény kárpótol.

Gasztroboszi írta...

Úristen! Fantasztikus! Ilyen szépet!!!! Azt a mindenit! Mit mondjak még, a szavam is eláll. Gyönyörűek!!!!

Palócprovence írta...

Csodaszépek! Kiállításra illőek...

duende írta...

De gyönyörűek! :)

Süti Bazár írta...

Igazi tehetség vagy, ezek műalkotások. Sokkal szebbek, mint bármelyik, amelyeket a vásárokban látni lehet. Gyönyörűségesek! :))

Moha írta...

Nagyon köszönöm a dícséretet mindenkinek!

Libelle betettem a recept végére a linket,ahol az írókát megtalálod,ezzel készül a díszítés.

Mónika holnap teszek be képet a formákról.

Kata írta...

Bámulatosan szépek!

starfi írta...

gyönyörű lett mindkettő, le a kalappal!

Anazar írta...

A második változat meseszép!!!

anazar írta...

akartam mondani, a második változat (is) meseszép :-) pazar gyönyörűség!!!

Tinkmara írta...

Nyafkamacskától keveredtem hozzád kedves Moha és maradok is. :)) Teljesen le vagyok sokkolva, döbbenve, nyűgözve, természetesen pozitívan. Ó. Istenem, ezt a csodát! Jókor estem be hozzád.
Most nézegetem a többi receptedet és el vagyok ájulva.
Köszönöm, hogy van ez a blog.
Roppant ügyes vagy!

mandy tarragon írta...

De klassz :) Különösen a második tetszik nagyon. Irigyellek (pláne az ajándékozottakat), nekem nem lenne türelmem egy ilyet megcsinálni.

Moha írta...

Kata, Starfokker, Anazar köszönöm szépen!

Tinkmara köszönöm a kedves szavakat, remélem találsz sok jó ötletet,amit kipróbálhatsz!

Mandy köszönöm, valóban kell hozzá némi türelem és idő.

Jade írta...

Leesett az allam, nem jutok szavakhoz! Ez mar muveszet!!!! Gyonyoruek!!!!

Névtelen írta...

Azt a mindenit, de gyönyörűeket alkottál!!

Moha írta...

Judith, Bea köszönöm!

Névtelen írta...

Draga MOHAM!

Te igazi mezeskalacs himzo mester vagy! Micsoda kezugyesseged, turelmed es fantaziad van hogy ilyen gyonyoru diszeket tudsz kesziteni! Le a kalappal! Van esetleg rajzos mintad Nekunk, szegeny "halandoknak"hogy mi is tudnank vele probalkozni? Sablon v. mi aztan a compteren kinagyitanank? KOSZI! Puszka: ILDIKO

Viki írta...

Fantasztikus ez a csupa csipke mézes koszoru (is) Óriási elismerésem és gratulációm. Yasmine iraja, hogy "Szebbek, mint amiket a vásárokban árulnak" - hát tudod miért ? mert a vásári mézeskalácsokban már sajnos a pénzt látják.(tisztelet a kivételnek) MOHA A SZIVÉT, LELKÉT, kézügyességét és minden tiszteletét beletette, s a szeretete azok felé, akiknek késziti, legyen az barát, család, bárki, nagyon sokat számít. No meg a TUDÁS !! Nagy tiszteletem Neked és meghajlok előtted, EZ MÁR MÜVÉSZET, és köszönöm az élményt.

Moha írta...

Ildikóm nem tudok rajzmintát készíteni külön, mert csak úgy jön,ahogy éppen sikerül....
De talán a kis mézeskalácsokról közeli a kép,onnan lehet jobban ötleteket meríteni.

Viki nagyon aranyos vagy, köszönöm szépen! Ha az ember eladásra készít azért akkor is lehet szépet csinálni, hiszen azt is valaki ajándéknak fogja kapni...
Én valóban előre örülök,mikor készítem, hogy mit fog szólni,aki kapja?

szepyke írta...

Moha!
Kezdem azt hinni, hogy UFO vagy, de tényleg!!!

Rendelkezel x gyerekkel, y háztartással, z kutyával, abc élettel kapcsolatos dologgal, és egy ilyet bírsz csak úgy???

Nah, hol vannak a csápjaid? Most komolyan!
Ez valami mesés!

Hát, én dobtam egy hátast, aztán leszúrtam két dupla rittbergert és most meg tátom a számat...

Nem gondoltál még rá, hogy eladásra csinálj ilyesmit?
A Meska oldalán nagy sikered lenne!
Meg máshol is! Például nálam!:))))

Brigitta írta...

Én mindig azt írom,hogy nem lepődöm meg,milyen hihetetlenül ügyes vagy!
De mindig le vagyok nyűgözve,és el vagyok varázsoloódva Tőled!Gratulálok,szeretnék én is ilyeneket készíteni,de soha nem lenne ilyen gyönyörűséges!

Moha írta...

Szepy a zöld szín stimmel,de csápok????
Szívesen készítenék eladásra is, ha valakinek kellenének....
Egyébként a gyerekek már nagyok, inkább segítségnek számítanak (19, 16 és 8 évesek),na jó a kutya az inkább csak enni szereti a sütiket:))

Brigi köszönöm, és biztos, hogy neked is sikerül ilyet készíteni, nagyon ügyes konyhatündér vagy!

mandy tarragon írta...

Elkészült az enyém is :) Bár nem ilyen szép, de köszönöm mégegyszer az ötletet :)

Brigitta írta...

Szeretnék hamarosan készíteni egy kis díszt.Lehet zselés színezővel színezni az írókát?s szerinted marcipánra lehet ezt a tojásfehérjés cuccot használni?
Köszi,puszi!

Moha írta...

Mandy örülök,hogy sikerült,meg is mutatod?

Brigi nem használtam még zselés színezőt, nem tudom, de pár csepp ételfesték szerintem jó lehet bele.
Ezzel az írókával bármire írhatsz, tortára a krémre, ha már hűlt a hűtőben, fondanbevonatra, marcipánra.
Ha marcival bevont tortára szeretnél írni,akkor azt a tálalás előtt tedd, mert a hűtőben szerintem megolvadhat az íróka a párától. A felirat a tortán kb. 10 perc alatt megszárad szobahőn.

Névtelen írta...

Nagyon gyönyörűek!

Névtelen írta...

Uhhh,ez elképesztő... Soha nem jutott volna eszembe. Gratulálni tudok !

Moha írta...

Kedves névtelenek, nagyon köszönöm!

Gabriella írta...

Wow, gyönyörű, le a kalappal, már tudom mit fogok jövő adventkor csinálni:-) Barátom biztosan nagyon örülne neki.

Moha írta...

Lildu köszönöm! Még most is nekiállhatsz, holnapra kész!

Névtelen írta...

This is so beautiful! You are very talented! valentina

Moha írta...

Valentina thank you very much!

Orchidea írta...

...ez lenyűgöző ! - nagyon ötletes és mutatós. Gratulálok hozzá : Elvira.

Moha írta...

Elvira köszönöm szépen!

Névtelen írta...

Ez valami hihetetlenül szép. Le a kalappal...az összessel... ;-) Orsi (swe)

Moha írta...

Orsi nagyon köszönöm!

Eszterág írta...

Kedves Moha! Gyönyörű ez a két koszorú, meglestem a kicsi fehéret is, és csak ámulok-bámulok! El is határoztam, hogy én is csinálok ilyet :)
Lenne viszont egy kérdésem. Meg is gyújtod a gyertyákat? Mert nekem használatra kéne, és nem szeretném, ha a viasz lecsöpögne. Vagy van olyan gyertya, ami nem csinál ilyet?

Moha írta...

Engil nagyon köszönöm a dicséretet! Természetesen a koszorúk használatra készülnek, teamécsessel is lehet használni, ezt, ha kiégett, tudod cserélni.
Illetve lehet kapni olyan jó minőségű gyertyákat is, amelyeken kívül fóliabevonat van (nem tudom, jól írom-e?) és ez körben fogy ugyan az égő gyertyával együtt, de meggátolja a viasz lecsurgását az oldalán.

Eszterág írta...

Köszönöm a gyors választ! :)
Akkor majd úgy keresek gyertyát, ezek a pirosak nagyon szépek!

Unknown írta...

A 3. kép nagyon tetszik Gratulálok. Én festek. www.abrokmiklos.hu. És készítek alkalmi grafikákat karácsonyra is. Barátsággal ajánlom: Ábrók Miklós

Moha írta...

Kedves Miklós nagyon köszönöm! Meg fogom nézni!

Névtelen írta...

Kedves Moha!

Ezek gyönyörűek!Tényleg készítenél eladásra is? Lehet, hogy érdekelne!

kolecsanszky.eniko@chello.hu

Moha írta...

Enikő nagyon köszönöm! Igen, készítek,írok neked!

Minyu írta...

Atyaég ezek mennyire gyönyörűek! Én is kedvet kaptam, talán vasárnapig el is készül. Köszi, hogy megosztottad!

Moha írta...

Minyu köszönöm, ha most nekifogsz, biztosan készen lesz!

gionetta írta...

Szia Moha!
Egy kérdésem lenne, a fentebb jegyzett receptet használod a koszorúhoz és mécsestartóhoz? Vagy amit a mézeskalácsnál írtál le?
Köszönöm! :-))
Az összes műved egy mestermű!

Moha írta...

Gionetta régebben ezt használtam, ami a bejegyzésben van, de egy ideje már ezzel a tésztával dolgozom:

http://mohakonyha.blogspot.hu/2011/04/mezeskalacs-szalvetatartok.html

Névtelen írta...

Szép napot!Hol lehet megvenni ezeket a gyönyörű adventi koszorúkat,és milyen árban?

Moha írta...

Kedves Névtelen a mohakonyha@gmail.com címen lehet rendelni, de már csak jövőre. Idén nem tudok több rendelést felvenni.

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...