2011. május 16., hétfő

Túrós pogácsa



Gabojszánál láttam meg, aztán átmentem Ízbolygóhoz, megnézni az eredetit. Pogácsaimádóknak kötelező, a többiek meg ettől fognak azzá válni.
Ez az adag a gyerekek szülinapjára készült, nagyjából 110 pogácsa lett belőle. Én hajtogatás helyett feltekertem, de másban nem változtattam.

Hozzávalók
  • 60 dkg liszt
  • 50 dkg túró
  • 40 dkg vaj (szinte folyékony)
  • 2 tojás
  • 3 dkg élesztő
  • 1-1,5 dl tej
  • 3 dkg só
a kenéshez:
  • 1 tojás 1 teáskanál tejföllel kikeverve
  • magok ízlés szerint (elmaradhat)
1 dl tejben feloldom az élesztőt. A hozzávalókat a robotgép dagasztókarjával összedolgozom, ha száraz, akkor hozzáadom a maradék fél dl tejet. Nejlonnal fedve hűtőbe teszem legalább 1 órára, de lehet több is. A sütőt bekapcsolom 200 fokra, alsó-felső sütésmódban. (sütés alulról a második sínen)
Lisztezett deszkán ujjnyi vékonyra nyújtom a tésztát és lekenem a tejfölös tojással. Feltekerem, mint a bejglit, majd kinyújtom kétujjnyi vastagra. 4 cm átmérőjű pogácsaformával kiszaggatom és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom a pogácsákat.
A szabáshulladékot összegyúrom, nyújtom és szaggatom. Amikor az összes készen van, az első adag pogácsa tetejét lekenem a maradék tojással, megszórom magokkal és 20-25 perc alatt megsütöm, majd sorban a többit is.

18 megjegyzés:

judit60 írta...

Gyönyörűek, azt hiszem megpróbálok pogácsát sütni.

alchri írta...

Gyönyörü lett! Megpróbálom én is legközelebb a feltekerést. Szombaton két kiló sajtosat sütöttem, de rengetegszer hajtogattam. Látom, a tekeréssel is leveles lesz,jó ötlet;)

egycsipet írta...

Hű, ez kell nekem! :))

Névtelen írta...

Jól néz ki, meg biztos tuti finom, de mindig elszörnyedek ezeken a vajmennyiségeken :-O Én a sajtos pogiba ennyi liszthez csak 12.5 deka vajat használok, persze megtolom tejfellel is, de 40 deka, anyám :-O meecee

Moha írta...

Judit köszi, próbáld ki, nem bonyolult és nagyon finom a végeredmény!

Alchri köszönöm, ezzel a módszerrel gyönyörű réteges lesz, nem érdemes bajlódni a hajtogatással. Nézd meg itt is:
http://mohakonyha.blogspot.com/2010/01/leveles-krumplis-pogacsa.html, erre írta Piszke, hogy könyv:)))

Csipet ennek sikere lesz!

Kedves Névtelen! Ez valóban nem kevés vaj, viszont cserében a pogácsa még két nap múlva is élvezhető. Vannak sütik, amikből nem lehet kispórolni a belevalót, mert nem lesz igazán jó.

Nézd meg a krumplis pogácsát itt:
http://mohakonyha.blogspot.com/2010/05/tokmagos-krumplis-pogacsa.html

ebben viszonylag kevés a zsiradék, de ez is puha, friss marad több napig is.
(feltéve, hogy a sütéssel nem szárítja ki az ember!)

Én már egy ideje csak az ilyen pogácsákat sütöm, mert nem szeretem a csak frissiben élvezhető, aztán meg száraz, kemény pogikat. Egyszerre nem mindig fogy el, naponta nem óhajtok sütni, marad az, hogy legyen jó a tészta:)
Egyébként Gabojsza kevesebb vajjal készítette, meg lehet próbálni egy picit csökkenteni, ha úgy szeretnéd!

Bianka írta...

Nagyon szépségesek.

alchri írta...

Vettem "schichtkäse"-t, nálunk még ez hasonlít legjobban a magyar túróhoz.Megsütöm, mert férj panaszkodott szombaton,hogy mind a 2 kilót elvittem a rendezvényre ahova megrendelték;) ez meg annyira felizgatott ezzel a tekeréssel, hogy muszáj kipróbálnom;)megnézem a másik receptedet is.Köszönet az ötletért!

Anazar írta...

Egy kosár pogása, látom nem apróztad el. Tetszik a "konyharuha" alatta. Kézi szövésnem kézem, vagy inkább meg vagyok róla győződve, hogy az ;-)

Unknown írta...

Uram isten!De rég sütöttem már túrós pogit.feltekeréssel még én sem próbáltam,de legközelebb én is így fogom csinálni.
Nagyon finom lehetett.Én is úgy szeretem,hogyha másnap sőt harmadnap is szívesen eszi meg az ember(persze ha marad addigra belőle).

Moha írta...

Bianka köszönöm!

Alchri nagyon szívesen, ez egy egyszerű módszer, nyilván nem helyettesít mondjuk négyszeri hajtogatást, de időszűkében jó megoldás.

Anazar sokan voltunk rá! Az valóban kézi szőttes, az anyukámtól csakliztam el, neki vannak még ilyen féltve őrzött családi kincsei:)

Juci próbáld meg, hamar megy és jó módszer! Én is ezért írtam az előzőeket, ha már sütök egy rakás pogácsát, akkor az ne csak fél óráig legyen élvezhető.

Alexa Christi írta...

Csodaszép pogácsák! Éppen ma sütöttem én is túrós pogácsát, így körülnéztem túrós pogácsa ügyben! :)
Hasonlóan szépek lettek, és biztosan az ízük is pacsiban van! ;))

Moha írta...

Alexa láttam, kíváncsi vagyok a receptre is! Ez nagyon finom, hála Tündének érte, jó kis recept.

hard_cyclone írta...

Szia. Kipróbáltam ezt a receptedet és nagyon finom pogik lettek. A fiúk elégedetlenkedtek is, hogy keveset sütöttem.

Moha írta...

Hard cyclone örülök, hogy ízlett nektek is, jó étvágya lehet a fiúknak, ha kevesellték, ez azért jókora adag :))

Névtelen írta...

Kedves Moha!
Köszönöm a zseniális receptet, már hónapok óta csak ezt sütöm, ha pogácsát kíván az alkalom. Másnap is nagyon puha, mindig nagy sikert aratok vele. Ja! én is tekerem a hajtogatás helyett, az eredmény szinte ugyanaz! :)
Nagy-nagy köszönet Gabojszának is! :)

További sikeres sütögetést kívánok! Anita

Moha írta...

Kedves Anita! Nagyon szívesen, örülök, hogy sikered van vele! Viszonylag kevés munkával remek végeredmény:)

A fickó írta...

Tök jó a recept.:) A liszt harmadát teljes kiőrlésűre változtattam, ami nem ártott neki –sőt. Érezni az élesztő hatását, mert sütés közben megkel és szép magas levegős és könnyű lesz a tészta. Egy-kettő kissé eldőlt (lehet a vastagabbra nyújtottam), de a többi brutál szép lett kis szezámmaggal megszórva. 20 perc sütés elég volt, viszont a só mennyisége elég sok szerintem. Borkóstolóra készítettem és eleve nem akartam túl sózni, ezért mindössze 12 g himalájai sót adtam bele és éppen elég volt. Sör mellé talán még adnék plusz 4-5 g-ot.

Moha írta...

Örülök, hogy nálad is sikere volt! A só valóban ízlés kérdése, én elég sósan eszem, és pogácsában pláne szeretem ha sós. De persze egy borkóstolón más szempontok is vannak, ott nem szabad a pogácsának dominálni.

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...